01. Klantenservice & Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind u alle informatie m.b.t. GearPoint | G.F.P. (Gear for Professionals) BV, onze webshop, onze werkwijze, retourprocedure, etc. Onderstaand ons contactformulier en een overzicht van de veel gestelde vragen (FAQ).
Neem contact op
Veelgestelde vragen
GEARPOINT ALGEMENE INFORMATIE
1.1 Heeft GearPoint een fysieke winkel?
JA, GearPoint heeft naast een uitgebreide webshop ook een fysieke winkel. Vind je het prettiger om producten voor aankoop eerst te bekijken en passen, kom dan zeker eens langs in onze 350 m2 winkel in Amersfoort (Siliciumweg 26).
1.2 Wat is het adres van GearPoint?
Ons adres is:
Siliciumweg 26
3812 SX Amersfoort
Nederland
1.3 Wat voor producten verkoopt GearPoint?
GearPoint is gespecialiseerd in tactische en outdoor uitrustingen voor professionele gebruikers en serieuze sporters / outdoor liefhebbers. In onze winkel in Amersfoort, en webshop, hebben wij een breed assortiment kleding, tassen en uitrustingen. Alle producten die u bij GearPoint kunt kopen zijn vrij verkrijgbaar.
Voor specialistische en afgeschermde producten kunt u als overheid terecht bij GearPoint Special Products (GSP).
1.4 Kan ik als particulier terecht bij GearPoint?
JA zeker, ook particulieren kunnen gewoon bij ons terecht. Alle producten die wij in de winkel en online verkopen zijn vrij verkrijgbaar voor iedereen. Tijdens onze openingstijden kunt u gewoon langskomen, een afspraak is niet nodig. Wij hanteren een gesloten deur beleid dus als u voor de deur staat belt u even aan en laten wij u binnen.
1.5 Kan ik op afspraak terecht bij GearPoint
JA, voor B2B en B2G klanten is het ook mogelijk vooraf een afspraak te maken voor bijv. passsessies of wanneer u specifieke vragen heeft die u graag 1 op 1 bespreekt. Particuliere klanten kunnen tijdens onze reguliere openingstijden terecht, een afspraak is hiervoor niet nodig.
Wilt u als B2B of B2G klant een afspraak maken, neem dan gerust telefonisch of per e-mail contact met ons op.
CONTACT OPNEMEN MET GEARPOINT
2.1 Wanneer en op welk nummer is GearPoint bereikbaar?
GearPoint is bereikbaar op werkdagen van 09:30 tot 16:30 bereikbaar op +31 (0)33 7200 999. Als u ons even niet telefonisch kunt bereiken dan adviseren wij u een e-mail met uw vraag of contactgegevens te sturen naar [email protected]. Wij bellen of e-mailen u dan zo spoedig mogelijk terug.
2.2 Op welke e-mailadres is GearPoint bereikbaar?
GearPoints is bereikbaar op het e-mailadres [email protected].
WEBSHOP & PRODUCTINFORMATIE
3.1 Staan alle producten die GearPoint kan leveren in de webshop?
NEE, niet alle producten die wij kunnen leveren staan in onze webshop. Dit aangezien het vrijwel onmogelijk is alles in de webshop op te nemen.
Uiteraard kunt u wanneer u een specifiek product zoekt altijd even contact met ons opnemen. Wij doen dan ons uiterste best u de gewenste producten te leveren.
3.2 Prijzen, Import, Douanekosten & BTW
Onze prijzen zijn inclusief NL omzetbelasting en exclusief kosten voor transport en andere kosten (zoals invoerrechten, import-/export- en douanekosten). Houd er rekening mee dat deze kosten door de lokale autoriteiten in het land waar u laat leveren aan u worden gefactureerd.
3.3 Kan ik producten komen bekijken of passen?
JA, dit is mogelijk. GearPoint heeft een fysieke winkel aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort waar u op reguliere openingstijden langs kunt komen om producten te bekijken of passen. Uiteraard kunt u hier ook uw bestelling afhalen.
3.4 Waar kan ik de maattabel(len) vinden?
Om het u zo makkelijk mogelijk te maken hebben we alle maattabellen samengevoegd in één .pdf bestand. U kunt dit bestand downloaden via deze link.
3.5 Welke merken voert GearPoint allemaal?
U kunt bij ons terecht voor een groot aantal merken. Wij vermelden niet alle merken apart op onze site. Hierbij een aantal merken waar wij officieel dealer van zijn:
- Salomon Forces
- UF Pro
- ThruDark
- Masters of Gloves (MoG)
- Offgrid
- 5.11 Tactical
- Tasmanian Tiger
- Dragon Skin
- Helikon-Tex
- Rab Equipment
- Bridgedale
- Fenix Lights
- Team Wendy
- Woolpower
- Icebreaker
- Arcade
- Nalgene
- Tatonka
- X-Marker
- Mechanix Wear
- SwissEye
- etc.
BESTELLEN & LEVERTIJDEN
4.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Via onze webshop kunt u uw bestelling eenvoudig plaatsen en uw bestelling volledig online afronden. Wanneer u uw bestelling NIET per post geleverd wenst te krijgen kunt u ook kiezen voor AFHALEN bij GearPoint te Amersfoort.
4.2 Kan ik na het bevestigen van mijn bestelling nog een producten toevoegen?
JA, wanneer u er na het plaatsen van uw bestelling achter komt dat u iets vergeten bent dan kunt u ons per e-mail laten weten welke product(en) wij aan uw order kunnen toevoegen.
Toevoegen kan echter alleen als uw bestelling nog niet volledig verwerkt of verzonden is. Vergeet echter niet om uw ordernummer ook in deze mail te vermelden.
4.3 Is het product op voorraad bij GearPoint?
In onze webshop kunt u bij elk product zien of dit wel of niet op voorraad is*. Wanneer wij het uit eigen voorraad kunnen leveren kunt u dit zien, dan staat de levertijd op 1 werkdag. Wanneer een product niet op voorraad is is dit ook duidelijk vermeld. Er wordt dan tevens een verwachte levertijd aangegeven, dit zijn geen garanties. Wij proberen zoveel mogelijk producten uit voorraad te leveren.
*Het kan zijn dat in sommige gevallen een voorraad kan afwijken door een fout of correctie. Indien u een product echt de volgende dag nodig heeft adviseren wij altijd even contact met ons op te nemen. Dit voorkomt teleurstellingen achteraf.
4.4 Wat is de levertijd wanneer een product niet op voorraad is bij GearPoint?
Wanneer u een product besteld dat niet bij GearPoint op voorraad is dan is de levertijd variabel. Dit aangezien wij werken met verschillende leveranciers binnen en buiten Europa. Als een product niet op voorraad is is er altijd een indicatieve levertijd vermeld bij dit product, echter kan het zijn dat dit afwijkt van de werkelijke levertijd aangezien wij geen actieve/live koppeling hebben met de voorraadsystemen van onze leveranciers.
Het kan dan ook voorkomen dat in de webshop een product op "Op voorraad bij leverancier, 5 tot 7 dagen levertijd" staat en dit toch uitverkocht blijkt te zijn bij de leverancier of fabrikant. U heeft dan altijd de keus de bestelling te annuleren, te wachten tot het product weer beschikbaar is of te kiezen voor een ander vergelijkbaar product.
BETALEN & BETAALWIJZEN ONLINE
5.1 Welke betaalwijzen biedt GearPoint?
Online biedt GearPoint u tal van verschillende betaalmethoden, u ziet deze terug tijdens het plaatsen van uw bestelling. Wilt u direct zien welke betaalmethoden wij aanbieden, klik dan hier.
Wanneer u uw bestelling in onze winkel op komt halen kunt u met PIN, Creditcard of contanten betalen. Heeft u vragen over betaalwijzen neem dan gerust contact met ons op.
5.2 Hoe kan ik betalen wanneer ik voor "vooraf overmaken" heb gekozen?
Wanneer u er voor gekozen heeft de betaling van uw bestelling vooraf over te maken dan kunt u de betaling overmaken naar IBAN: NL18 INGB 0652 4292 62 t.n.v. GearPoint o.v.v. uw ordernummer.
VERZENDING VAN UW BESTELLING
6.1 Met welke vervoerder verzend GearPoint?
GearPoint verzend in de regel met PostNL en zal alle zendingen mits anders overeengekomen verzenden als basispakket. In sommige gevallen kan het zijn dat wij afwijken van PostNL wanneer een pakket bepaalde afmetingen o.i.d. heeft.
6.2 Welke verzendkosten berekend GearPoint?
GearPoint verzend pakketten via PostNL als verzekerd basispakket en rekent hiervoor € 6,50 verzendkosten bij pakketten tot 10 kilo binnen Nederland. Bij een bestelling van € 100,00 of meer is verzending GRATIS.
Naar België en Duitsland hanteren wij € 8,50 verzendkosten. Bij een bestelling van € 500,00 of meer is verzending naar België of Duitsland GRATIS.
Bij zwaardere pakketten zullen wij altijd contact met u opnemen om de voor u beste en meest voordelige verzendwijze af te stemmen.
6.3 Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?
Indien de producten op voorraad zijn zal uw bestelling, mits op werkdagen voor 15:00u besteld, in de meeste gevallen binnen Nederland de volgende dag al bij u worden afgeleverd.
Uiteraard kan het voorkomen dat hier een dag langer overheen gaat i.v.m. mogelijk afwijkende activiteiten van PostNL. Voor leveringen naar België en Duitsland dient u rekening te houden met een langere levertijd.
AFHALEN & BETALEN BIJ AFHALEN
7.1 Kan ik mijn bestelling afhalen bij GearPoint Amersfoort?
JA, u kunt uw bestelling afhalen bij GearPoint te Amersfoort. Dit kan tijdens onze reguliere openingstijden.
Wanneer u uw bestelling via de webshop heeft gedaan ontvangt u altijd een bericht zodra uw bestelling voor u klaar staat. U vindt de GearPoint aan de Siliciumweg 26 te Amersfoort.
7.2 Kan ik betalen bij afhalen?
JA, alle bestellingen welke u wilt afhalen bij GearPoint Amersfoort kunt u met PIN, Creditcard of contanten afrekenen.
7.3 Kan ik met PIN betalen?
JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij GearPoint Amersfoort met PIN betalen.
7.4 Kan ik met Creditcard betalen?
JA, u kunt bij het afhalen van uw bestelling bij GearPoint Amersfoort met Mastercard creditcard betalen. U kunt bij ons niet betalen met VISA creditcard.
BESTELLING ANNULEREN OF RETOURNEREN
8.1 Kan ik mijn bestelling annuleren?
JA, u kunt uw bestelling zolang deze nog niet aan u verzonden is ten alle tijden annuleren. Wanneer uw bestelling reeds is verzonden kunt u het pakket weigeren en zullen wij uw betaling zodra het pakket bij ons terug in bezit is aan u terug storten.
8.2 Kan ik mijn bestelling nog annuleren bij afhalen?
JA, dit is geen probleem tenzij wij het product speciaal voor u besteld hebben. Wanneer u uw bestelling komt afhalen en bij het zien van de producten uw bestelling toch nog wenst te annuleren dan is dat uiteraard mogelijk.
Let op: Wanneer het product op uw verzoek speciaal voor u besteld of gefabriceerd is is annulering niet meer mogelijk.
8.3 Kan ik mijn online bestelling of een deel daarvan retourneren?
JA, u heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (GearPoint | GFP B.V., Siliciumweg 26, 3812 SX Amersfoort - Nederland, [email protected], Telefoon: + 31 033 720 0999) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van het hier te downloaden retourformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Echter is het wel verstandig een retourformulier bij te voegen aangezien we dan direct uw gegevens hebben om over te gaan tot afhandeling van uw retour.
GEVOLGEN VAN HERROEPING
Als u de overeenkomst volledig herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld,
en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U
bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. Wanneer uw bestelling een waarde had van 100 euro of meer op moment van bestellen heeft u geen verzendkosten betaald.
Houd er echter rekening mee dat wanneer u artikelen retourneert, en het uiteindelijk orderbedrag onder de 100 euro komt, de verzendkosten van de initiële zending (6,50) in mindering worden gebracht op het bedrag dat aan u gecrediteerd wordt.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen. Tevens is er sprake van waardevermindering wanneer artikelen zonder labels en verpakkingsmaterialen geretourneerd worden. Een dergelijk artikel kan dan niet meer als nieuw verkocht worden.
Artikelen die gebruikssporen, vuil (ook rooklucht), schade of slijtage vertonen kunnen NIET worden geruild of geretourneerd.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan eerste hulpmaterialen, onderkleding, sokken en verzorgingsproducten;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
- electronica, audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- ingewisselde of ingevulde waarde cheques of tegoedbonnen.
8.4 Kan ik een aankoop die ik in de winkel heb gedaan ruilen of retourneren?
Ja, dat kan. Wanneer u een artikel in onze fysieke winkel heeft gekocht kunt u dit binnen 14 dagen ruilen of retourneren. In geval van retourneren krijgt u het aankoopbedrag terug in de vorm van een tegoedbon/kortingscode.
Terugbetaling in contanten of per bank wordt niet gedaan in geval van winkelaankopen.
8.5 Wat bij te voegen wanneer ik mijn bestelling retourneer?
Om uw retourneren zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw retour zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken.
Retouren die bij onsbinnenkomen ZONDER volledig ingevuld retourformulier worden niet in behandeling genomen.
Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden of op de "VERZENDEN EN RETOURNEREN" pagina.
Retourneren kan ALLEEN naar het adres: GearPoint | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.
8.6 Hoe snel wordt mijn retour afgehandeld en mijn geld teruggestort?
Wanneer u besloten heeft een artikel te retourneren dan zullen wij deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Zodra uw retour in nieuwstaat bij ons binnen is gekomen, en voorzien is van het volledig ingevulde retourformulier, kopie factuur, zo spoedig mogelijk verwerkt.
De maximale verwerkingstijd voor creditering en het terugstorten van is betaling is 14 dagen. Uiteraard doen wij ons best uw retour, na binnenkomst bij GearPoint, zo snel mogelijk te verwerken.
8.7 Krijg ik de VERZENDKOSTEN die ik bij bestellen heb betaald vergoed bij retourneren?
JA, wanneer u besluit om uw volledige bestelling binnen de wettelijk gestelde termijn van 14 dagen te retourneren vergoeden wij ook de verzendkosten van de verzending van GearPoint naar het door u opgegeven adres. Indien u slechts een deel van de bestelling wenst te retourneren worden de verzendkosten, voor ver initiële verzending aan u, niet aan u terugbetaald.
LET OP: De kosten die u betaald om het product te retourneren zijn voor uw eigen rekening.
Houd er echter rekening mee dat wanneer u artikelen retourneert, en het uiteindelijk orderbedrag onder de 100 euro komt, de verzendkosten van de initiële zending (6,50) in mindering worden gebracht op het bedrag dat aan u gecrediteerd wordt.
8.8 Krijg ik bij retourneren ook de RETOURKOSTEN vergoed?
NEE, de retourkosten zijn ALTIJD voor rekening van de klant tenzij GearPoint een fout heeft gemaakt en u een defect product of niet het bestelde product (ander artikel) heeft toegestuurd.
BESTELLING RUILEN WANNEER U BIJV. DE VERKEERDE KLEUR OF MAAT HEEFT BESTELD
9.1 Ik heb een verkeerd product besteld, kan ik dit nog ruilen?
Ruilen is altijd mogelijk, houd er echter wel rekening mee dat het ruilen van een product waarbij u zelf een verkeerde keuze heeft gemaakt 2x verzendkosten voor uw rekening met zich meebrengt. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).
Artikelen die gebruikssporen vertonen kunnen NIET worden geruild of geretourneerd.
9.2 Welke artikelen kan ik NIET ruilen of retourneren?
Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
- volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Denk hierbij aan eerste hulpmaterialen, onderkleding, sokken en verzorgingsproducten;
- producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
- electronica, audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- ingewisselde of ingevulde waarde cheques of tegoedbonnen.
9.3 Ik heb een verkeerde maat kledingstuk besteld, kan ik deze nog ruilen?
U kunt het kledingstuk, mits in onbeschadigde verpakking en voorzien van de labels, gewoon ruilen. Houd er echter wel rekening mee dat wanneer het product helemaal in orde is (geen mankement heeft) maar bijv. de verkeerde maat is er wel extra verzendkosten bij komen. U betaald dan namelijk 2x verzendkosten. (1x om het product aan ons retour te sturen en 1 x om het nieuwe/andere product geleverd te krijgen).
Wij adviseren u dan ook altijd de maattabel te raadplegen en uw maten goed te controleren. Mocht onverhoopt geen maattabel bij het artikel zien staan neem dan gerust contact met ons op. Het beste is uiteraard nog altijd om het product te komen passen.
LET OP: Een maattabel is nooit een garantie dat het artikel 100% juist is qua maat. (aangezien postuur, voetvorm, etc veel varianten kennen). Komen passen is de enige manier om 100% zekerheid te hebben m.b.t. de maat en pasvorm.
9.4 Wie betaald welke kosten bij retourneren na foutief besteld?
Wanneer u een product foutief heeft besteld dan dient u rekening te houden met de volledige kosten om het pakket terug te sturen naar GearPoint en vervolgens ook nog € 6,50 voor het opnieuw aan u verzenden van het juiste product wanneer u een vervangend product wenst te ontvangen.
GearPoint is uiteraard niet verantwoordelijk voor uw de keuze(s) (bijv. maat/kleur) van m.b.t. uw aankoop.
9.5 Wat bij te voegen als ik een product wil ruilen?
Om uw ruiling zo snel mogelijk af te kunnen handelen vragen wij u het volledig ingevuld "Retourformulier" en een kopie van uw factuur bij te voegen. Dit voorkomt op een later moment veel over en weer communicatie, en op deze manier kunnen wij uw ruiling zonder enige vertraging z.s.m. voor u verwerken. Het "Retourformulier" kunt u hier downloaden.
Retouren die bij onsbinnenkomen ZONDER volledig ingevuld retourformulier worden niet in behandeling genomen.
Retourneren kan ALLEEN naar het adres: GearPoint | Siliciumweg 26 | 3812 SX Amersfoort.
9.6 De BESTE oplossing is voorkomen!
Voorkom ruilen van een verkeerd besteld artikel en check vooraf even goed of je de juiste maat besteld. Raadpleeg hiervoor altijd even de maattabel en meet jouw maten na.
Mocht je twijfelen over de juiste maat of van een bepaald product geen maattabel kunnen vinden dan kun je hiervoor altijd contact met ons opnemen. We denken dan graag met je mee.
KORTINGEN & ACTIES
10.1 Kan ik een SALE product ruilen of retourneren na aankoop?
JA, producten die bij ons in de SALE zijn kunnen net als reguliere producten worden geruild tenzij uitdrukkelijk bij het artikel is vermeld dat ruilen en/of retourneren niet mogelijk is.
SALE producten zijn producten die uit het assortiment verdwijnen en niet meer terug zullen komen. Voor deze producten geldt dan ook altijd OP=OP.
Artikelen die gebruikssporen vertonen kunnen NIET worden geruild of geretourneerd.
10.2 Kan ik korting bovenop een lopende korting krijgen?
NEE, voor acties of kortingen geldt dat er nooit korting op een reeds afgeprijsd artikel van toepassing is.
GARANTIE & KLACHT AFHANDELING
11.1 Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Hoewel wij ons best doen u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat u ontevreden bent over onze een bepaalde kwestie. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en nemen uw mening zeer serieus. Wij vragen u dan ook ALTIJD eerst contact met ons op te nemen in dit aan ons kenbaar te maken. Wij zullen altijd met u in gesprek gaan om het probleem samen op te lossen.
Mocht u een negatieve ervaring hebben met betrekking tot onze service dan horen wij het graag. U kunt uw klachten per e-mail versturen naar [email protected].
11.2 Wat moet ik bij een reparatie/garantie claim doen?
Om uw garantieclaim zo snel mogelijk voor u in gang te zetten vragen wij u contact met ons op te nemen via [email protected] of naar onze winkel te komen. Omschrijf goed wat het defect of schade is en stuur duidelijke foto's van de schade mee wanneer u de schade via email meld. Wij zetten alle informatie vervolgens door naar de fabrikant ter beoordeling.
Wanneer u naar onze winkel komt met een defect of beschadigd product dan zullen wij foto's maken en deze samen met de klachtomschrijving doorsturen naar de fabrikant ter beoordeling.
Zodra wij antwoord hebben ontvangen vanuit de fabrikant m.b.t. uw claim (meestal binnen 1 week na aanmelding) nemen wij contact met u op om dit verder af te handelen. Afhankelijk van de beoordeling van de fabrikant wordt er samen met u gekeken naar een oplossing.
11.3 Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?
GearPoint hanteert de door de fabrikant opgegeven garantie termijn op alle producten. In de meeste gevallen is dit 1 jaar of 2 jaar. Neem voor vragen over garantie contact met ons op via 033 7200 999 of [email protected].
11.4 Wat voor garantie-vorm hanteerd Gear Point?
De garantie op alle artikelen is bij GearPoint op basis van "Carry In" garantie. Dit betekend dat u het artikel bij ons af kunt geven en wij het artikel vervolgens naar de betreffende fabrikant opsturen voor garantie.
Wanneer u het artikel niet af wilt of kunt afleveren bij GearPoint dan kunt u ervoor kiezen om het naar ons op te sturen. Deze kosten zijn echter wel voor uw eigen rekening.
11.5 Wat is Carry-In Garantie?
Carry-in garantie is een garantievorm. Als je iets koopt online of in een echte winkel krijg je altijd een garantietermijn, soms ook wel fabrieksgarantie genoemd. Als het product defect is, dan kun je het onder de arm meenemen naar de winkel waar je het product hebt gekocht of opsturen naar het bedrijf.
De kosten voor het toezenden van jouw defecte product is voor eigen rekening. De kosten voor het naar jouw retourneren van het herstelde producten zijn voor kosten van GearPoint.
11.6 Hoe werkt het als ik een artikel aan wil bieden voor garantie?
Op al onze artikelen is er bij defect sprake van garantie. echter is de garantie afhankelijk per merk/product. Heeft u iets aangekocht bij GearPoint en wilt u aanspraak maken op de garantie, neem dan altijd even contact met ons.
De garantie op alle artikelen is bij GearPoint op basis van "Carry-In" garantie. Dit betekend dat u het artikel bij ons af kunt geven en wij het artikel vervolgens naar de betreffende fabrikant opsturen voor garantie. Wanneer u het artikel niet af wilt of kunt leveren bij GearPoint dan kunt u ervoor kiezen om het naar ons op te sturen. Dit is echter wel voor eigen kosten.
Na herstel van het artikel kunt u dit weer afhalen in onze winkel of kunt u er voor kiezen het naar u retour te laten sturen. De kosten voor het naar u retour sturen zijn voor rekening van GearPoint.
11.7 Hoe snel neemt GearPoint mijn klacht in behandeling?
Na ontvangst van uw klacht zullen wij uw klacht inhoudelijk behandelen. U krijgt altijd binnen enkele dagen uitsluitsel over uw klacht. Daarna zullen wij zo spoedig mogelijk met u tot een oplossing zien te komen.
WASADVIES KLEDING
12.1 Wanneer, waarmee en hoe was ik mijn donsjas?
Wij adviseren u uw nieuwe donsjas ALTIJD met een dons wasmiddel te wassen alvorens deze te gaan gebruiken. Dit voorkomt het verlies van veren. Wanneer u dit niet doet bestaat de kans dat de jas veel veren zal verliezen tijdens het dragen.
Naast het wassen voor het eerste gebruik adviseren wij ook om uw donsjas elke 3 a 4 maanden te wassen met een dons wasmiddel. Dit voor behoud van het dons zodat dit zijn goede isolatiewaarde behoud.
De geadviseerde temperatuur waar op gewassen en gedroogd kan worden is 30 graden.
Een zeer goed dons wasmiddel is de Grangers Down 2 in 1 Wash & Repel.